نمایشگاه هنری چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان متن ناب و آدرس matnnab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 83
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 345
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 516
:: بازدید ماه : 16988
:: بازدید سال : 77128
:: بازدید کلی : 451928

RSS

Powered By
loxblog.Com

مجله اینترنتی متن ناب

نمایشگاه هنری چیست؟
شنبه 25 شهريور 1402 ساعت 8:13 | بازدید : 279 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


همه ما با دیدن اعتماد به نفس برخی از مجریان و گویندگان تلویزیون متحیر می شویم و با خود فکر می کنیم که این افراد چگونه در بیان خود خوب هستند؟ یکی از مهم ترین مهارت هایی که به شما کمک می کند در زندگی شخصی، شغلی و تحصیلی خود به موفقیت برسید، مهارت های ارتباطی است. در این مقاله با نتایج شگفت انگیز فن بیان در زندگی آشنا می شوید و با تمرین های عملی برای تقویت فن بیان آشنا می شوید. با ما بمان.

بیان هنری چیست؟

به زبان ساده، هنر صحبت کردن، توانایی صحبت کردن روان و شیوا است. این مهارت بر ارائه پیام گفتاری به شیوه ای خوب و با نتایج خوب تمرکز دارد. برای داشتن مهارت های گفتاری خوب، باید از تمام مهارت های ارتباطی خود استفاده کنید. پس برخلاف تصور غلط بسیاری از مردم، فن بیان تنها به کلام شما محدود نمی شود. به این ترتیب، ممکن است لازم باشد زبان بدن خود را تقویت کنید یا لحن صدای خود را تغییر دهید. در ادامه مقاله تمامی مهارت های بیان را توضیح خواهیم داد.

اهمیت بیان در زندگی

شاید فکر کنید که فقط سخنرانان به هنر صحبت کردن نیاز دارند. اما هزاران موقعیت دیگر در طول زندگی ما وجود دارد. استفاده از عبارت فنی تجربه بهتری را فراهم می کند.

به عنوان مثال، تصور کنید که پس از مدت ها دوباره کسی را پیدا کرده اید که دوستش دارید. اما نمی توانید درست با او صحبت کنید. اگر بلد باشید خوب صحبت کنید، می توانید از خودتان خوب صحبت کنید و او را متقاعد کنید (که دیگران را متقاعد می کند). اما در غیر این صورت ممکن است شانس خود را از دست بدهید. یادگیری این مهارت ها به هر کسی در هر زمینه ای کمک می کند تا به فردی شادتر و موفق تر تبدیل شود.

با استفاده از تکنیک های بیانی، دیگران را تحت تأثیر قرار می دهید و دوستی بهتری با دیگران ایجاد می کنید. یادگیری این مهارت ها تاثیر بسزایی در دستیابی به اهداف دارد و روابط اجتماعی قوی تری در محیط کار خواهید داشت. اهمیت این موضوع را دست کم نگیرید و همین حالا برای تقویت آن تمرین کنید

با یادگیری مهارت های سخنرانی در جمع، تغییرات مثبت بزرگی در زندگی خود ایجاد خواهید کرد. موارد زیر برخی از فواید بی شمار هنرهای بیانی در زندگی ما انسان ها است.

1. اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

2. باعث می شود با دیگران احساس راحتی بیشتری کنید.

3. به بهینه سازی ایستگاه کاری شما کمک می کند.

4. اطلاعات عمومی شما را افزایش می دهد.

5. شما را از افراد دیگر جدا می کند.

6. کیفیت روابط دوستانه شما را بهبود می بخشد.

7. فرصت ملاقات با افراد جدید را افزایش می دهد.

8. به غلبه بر ترس از سخنرانی در جمع کمک می کند.

9. احساس رضایت از خود را در شما ایجاد می کند.

10. از شما شنونده بهتری می کند.

دانش سخنرانی در جمع.

با توجه به مزایای فراوان یادگیری فنون بیانی؛ نباید آن را نادیده گرفت و آموزش آن را به تعویق انداخت. قبل از شروع تمرین، باید با تمام مهارت های هنرهای بیانی آشنا شوید.

به طور کلی، ما مهارت های سخنرانی در جمع را به سه دسته تقسیم می کنیم: مهارت های زبان بدن، مهارت های صوتی و مهارت های گفتاری. تخصص در هنرهای بیانی؛ شما باید تمرینات را در این سه قسمت انجام دهید.

1. مهارت های زبان بدن

شما به چیزی بیش از کلمات نیاز دارید تا پیام خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطب منتقل کنید. زبان بدن به شما کمک می کند تا ارتباط موثرتری داشته باشید و دیگران را تحت تاثیر قرار دهید. اگر می خواهید یک فرد موفق واقعی باشید؛ زبان بدن را دست کم نگیرید.

مطالعات نشان می دهد که زبان بدن 55 درصد در طول مکالمه تأثیر دارد. این درصد در زبان های گفتاری تنها 7 درصد است. این بدان معنی است که شما می توانید قلب کسی را بیشتر از کلمات با زبان قوی و هماهنگ تسخیر کنید.

2. مهارت های رای دادن

یکی از مهم ترین مهارت های بیانی، تولید صدا است. نوع بیان کلمه، لحن، صدا و سرعت گفتار از عواملی هستند که در این مهارت مورد توجه قرار می گیرند. به عنوان مثال، برخی افراد کلمات را سریع تلفظ می کنند و بین هر کلمه به درستی نفس نمی کشند.

گوش دادن به چنین افرادی برای شنوندگان بسیار دشوار است. بنابراین معمولا بعد از چند دقیقه توجه خود را به چیز دیگری معطوف می کنند. این امر در مورد لهجه های غلیظ و نامشخص یا صحبت کردن با صدای آهسته نیز صدق می کند. برای داشتن ارتباط دو طرفه مثبت، باید روی مهارت های صوتی خود کار کنید و تمرینات مختلفی را انجام دهید.

3. مهارت های گفتاری

دایره لغات شما، انتخاب کلمات و نوع جملاتی که به کار می برید دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر می خواهید مانند افراد موفق رفتار کنید، یاد بگیرید که از کلمات استفاده کنید. به عنوان مثال، کلماتی که در یک مصاحبه شغلی استفاده می کنید با کلماتی که در مکالمه با دوست ده ساله خود استفاده می کنید متفاوت است. افزایش دایره لغات؛ شما باید از تکنیک های مختلفی مانند دانستن کلمات موثر در بحث استفاده کنید.

تمرینات بیانی

با تمرینات زیر می توانید تکنیک بیان  شیراحمدی  را تقویت کنید

کنترل صدا

هدف از کنترل صدا تنظیم لحن و زیر و بم صدای شما است. به عنوان مثال، صدای شما هنگام صحبت با فردی که دو متر با شما فاصله دارد. با آدمی که ده متر با شما فاصله دارد فرق می کند. علاوه بر این، مخاطب هرگز برای مدت طولانی به کسی با همان صدا گوش نمی دهد.

برای این تمرین می توانید هر روز یک ربع تا نیم ساعت تمرین کنید. روی صندلی بنشین و به مخاطب افکار دور از خود نگاه کن. صحبت كردن. سعی کنید صدای خود را با توجه به فاصله مخاطب کم و زیاد کنید.

با بالا و پایین بردن صدایتان بر نکات مهم تاکید کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید در مورد مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی صحبت کنید. هنگام ذکر ویژگی های خوب، صدای خود را کمی بالاتر ببرید.

کلمات و جملات را با سرعت مناسب بیان کنید

زیرا آهسته صحبت کردن مخاطب شما را آزار می دهد. تند تند صحبت کردن نیز اجازه تفکر را از شنونده سلب می کند. اگر می خواهید یک استراتژی انتشار قدرتمند داشته باشید. شما باید سرعت صحبت کردن خود را کنترل کنید. یاد بگیرید که صحبت کنید؛ تمرینات زیر را انجام دهید.

یک متن کوتاه انتخاب کنید سعی نمی کنید سرعت خود را کنترل کنید. شروع به خواندن کنید و در صورت امکان صدای خود را در حین تمرین ضبط کنید.

بار دوم که متن را می خوانید، آگاهانه مکث بین کلمات را افزایش دهید این تمرین را سه بار انجام دهید و هر بار سرعت خود را کاهش دهید انجام هر روز این تمرین به طور ناخودآگاه کنترل شما را بر حرکت کلمات افزایش می دهد

استرس خود را کنترل کنید

پذیرش استرس و اضطراب ناشی از صحبت کردن در جمع زمان می برد. دوره آنلاین فن بیان زهرا شیراحمدی اما تاثیر زیادی روی روابط اجتماعی و زندگی شما دارد. تلاش مستمر شما مهمترین رمز موفقیت در این امر است. مدیتیشن و یوگا را در برنامه خود بگنجانید. این کار آرامش زندگیما را افزایش می دهد و باعث می شود از حضور در جمع نترسید.


ریشه ترس خود را پیدا کنید. به طور کلی، تجربیات بد گذشته دلایل اصلی این ترس هستند. دریابید که چرا در آن تجربه شکست خوردید و برای رفع آن مشکل برنامه ریزی کنید. خودتان را در موقعیتی قرار دهید که صحبت کنید و اجازه دهید تجربیات جدید و خوب خاطرات بد گذشته را از بین ببرد.

صحبت کردن را تمرین کنید

هرگز تمرین را متوقف نکنید. از حمایت خانواده و دوستان نزدیک خود بهره مند شوید و با آنها صحبت کنید. با هر تجربه جدید در هنر بیان قوی تر خواهید شد. تکرار و تمرین به شما کمک می کند تا اشتباهات خود را بیابید و آنها را یکی یکی از بین ببرید.

کتاب را بخوانید

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود مهارت‌های گفتاری، خواندن کتاب است. کتاب خواندن دایره لغات شما را افزایش می دهد. سعی کنید زیباترین و الهام بخش ترین کلماتی را که می خوانید در صفحه اول هر کتاب و هر بار که کتاب را باز می کنید بنویسید. دوچرخه درست کن برای تاثیرگذاری بیشتر این تمرین، از آن برای ضبط کلماتی که در طول مکالمه روزانه خود انتخاب می کنید در فرهنگ لغت خود استفاده کنید.

از کلمات قدرتمند استفاده کنید

حتی کلمات هم نمی توانند همین احساس را در انسان ایجاد کنند. برای مثال، واژه‌های «عالی» و «فوق‌العاده» کاربرد نسبتاً مشابهی دارند. اما حس متفاوتی را به مخاطب شما منتقل می کنند. استفاده از زبان موثر با عبارات مناسب، طرف مقابل را تحت تاثیر قرار می دهد و توجه او را به سمت شما جلب می کند. در زیر تعدادی از کلمات و افعال موثری وجود دارد که می توانید در مکالمات خود از آنها استفاده کنید.

با یکدیگر

در اسرع وقت

ارسال

مقایسه

جالب هست

آسان

بنابراین

تنها

فقط

ویژه

اول/آخر/دوم،….

کشف

عشق

تایید / تایید




|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: